Honda Motor zvýšila v piatok prognózu prevádzkového zisku za celý rok o 6 percent, pretože slabší jen zvýšil hodnotu svojich zahraničných tržieb.
Tretia najväčšia japonská automobilka v posledných dvoch rokoch zápasila o to, aby zvýšila svoju automobilovú prevádzku a ziskovosť klesla o viac ako polovicu z dôvodu problémov súvisiacich s kvalitou.
Podobne ako iné globálne automobilky, aj spoločnosť Honda bola zasiahnutá prepuknutím koronavírusu na výrobu vozidiel v Číne.
Automobilka plánuje obnoviť svoje továrne vo Wu-chane, epicentri choroby, 14. februára, výkonný viceprezident Seiji Kuraishi povedal na briefingu v Tokiu, po predĺžení lunárneho Nového roka v súlade so smernicami miestnej vlády.
Dodávky súčiastok vyrábaných v Číne neprinášajú žiadne prerušenia, ktoré by zabránili reštartu troch závodov, ktoré prevádzkuje vo Wu-chane, s partnerom miestneho spoločného podniku Dongfeng Motor Group alebo výrobu v iných závodoch na celom svete, uviedol.
Fiat Chrysler vo štvrtok uviedol, že jeden z európskych závodov by sa mohol zatvoriť do dvoch až štyroch týždňov, ak sa čínski dodávatelia súčiastok nebudú môcť čoskoro vrátiť do práce. Hyundai pozastavila výrobu vo svojich závodoch v Južnej Kórei kvôli nedostatku čínskych súčiastok.
Noviny Nikkei minulý mesiac informovali, že dodávateľ dielov Honda F-Tech dočasne presúva výrobu brzdových pedálov na Filipíny.
Medzi domácimi súpermi Toyota uviedla v piatok, že rozšíri pozastavenie výroby v ČN najmenej do 16. februára, zatiaľ čo Suzuki uviedla, že zvažuje možnosť obstarania automobilových súčiastok vyrobených v ČN zvonku Wuhan.
Honda zvýšila svoju prognózu prevádzkových výnosov na 730 miliárd jenov za rok do 31. marca z predchádzajúceho odhadu 690 miliárd jenov.
Upravila svoje očakávania pre jeny v priemere 108 na dolár za 12 mesačné obdobie z predchádzajúcej predpovede 107.
Slabšia mena zvyšuje zisk, pretože vývoz je lačnejší a hodnota zahraničných príjmov sa zvyšuje.
Prevádzkový zisk vo výške 730 miliárd jenov vy bol tesne nad výsledkami predchádzajúceho roka, zatiaľ čo predchádzajúca prognóza vo výške 690 miliárd jenov by bola štvorročným minimom.