„Ženy, ktoré dokážu získať najlepšie futbalové gény, budú podporovať úspech ruského tímu pre budúce generácie,“ uviedla reklama.
Propagácia spôsobila verejný hnev v hostiteľskej krajine súťaže a nútila spoločnosť ju vymazať. „Je to priama reflexia úrovne našej spoločnosti voči ženám,“ uviedla jedna feministická komunita na telegramu Messaging app.
V reklame sú ruské ženy zobrazované ako sexuálne predátori, ktorí lovia svoju korisť.
Články v prokremlinských médiách opisujú spôsob, akým „navádzajú zahraničných fanúšikov.“
V jednom videu YouTube štátny televízny hostiteľ hovorí, že „stovky alebo tisíce vampírov sa dopĺňajú do Moskvy“ v nádeji, že sa stretnú so zahraničnými futbalovými fanúšikmi.
Športová webová stránka Championat tiež publikuje každodenný prehľad o „najlepších svetových pohároch“ a niektorí prominentní blogeri nasledovali.
Sexizmus v Rusku
Takýto druh rétoriky je v postkomunistickom Rusku, kde sa feministické hlasy len málo počujú. Rozhovory o rodových rolách sa dostanú do ruskej televízie a ak sa programy stretnú s niečím vzdialene feministickým, často sa to odmieta ako západná propaganda, ktorá sa snaží podkopať ruské tradičné hodnoty.
Akcionárka pre práva žien, Alyona Popová, povedala BBC, že medzi ruskými ženami je nedostatok ručenia.
„Ak ľudia kričia z každého kúta, že žena je len telom a nájdu si výhovorky na ospravedlnenie sexuálneho obťažovania a obviňujú obete domáceho zneužívania za to, čo sa stalo, potom ženy začnú myslieť, že to je norma,“ povedala.
Pani Popová sa odvolala na nedávny škandál týkajúci sa sexuálneho obťažovania, v ktorom je zapojený vysokopostavený ruský poslanec Leonid Slutský, ktorého obvinili viacerí novinári zo sexuálneho zneužívania. Napriek verejnému pobúreni sa poslanec podarilo udržať si svoju pozíciu po tom, ako ho parlamentná etická komisia oslobodila od všetkých obvinení.